Ski-doo citation 3500
Sivu 1 / 1
Ski-doo citation 3500
Täällä yks alotteleva kelkkailija. Sain otsikon mukaisen kelkan melkeinpä kaupan tekijäisiks, kun möin crossipyöräni. Ihan käypänen peli muuten, mutta epäilyttää millon tuo matto katkiaa. Konekkin on jo avattu ja onneks avasin kun toisesta kampuran stefasta oli jo jousi poikki. Sylinterissäkin pientä nirhaumaa, kun männästä lähteny paloja sinne hioutummaan välliin.
Korjaustoimenpiteet: Sylinteriä hoonattu, uudet stefat, laakerit ja mäntä tulee koneeseen. Sno proon mäntä vaikka eka jopa vannoin että laitan wisecon. Täytyypi hyvin sisään ajaa vaihtelevaa ajoa. Sylinteristä kanavia hiottu, täytyy kampikammiota vielä kiillottaa. Jonkin näkönen tehoputki pitäis jostakin saada, joko crossista tai miettiä miten ite tekis, vääntävä se pitäs kuitenki olla, kun koneestaki on tehty vääntävä.
Tarkkaa nimeä en tiedä tuolle mistä välittyy veto matolle, mutta sanotaanko jakopää, niin sieltä oli pienemmän/ylemmän rattaan mutteri päässy irti mutta onneks öljyn täyttö korkki oli sen pitäny akselin päässä niin ei ollu tehny tuhojaan. Päässy se mutterin lukitus sokka katkeamaan ja jauhautunut hileeks sinne sisälle.
Alusta siinä on ihan susi, mutta onneks tuli mukaan vara alusta ja siinä toimi iskari ja liut on ehjät. Alustan korotus mielessä. Joku siihen on jo lisä kiinnityksiä tehnyt takimmaisiin kiinnityksiin. Eli yläpäätä taaemmaksi niin perää on saatu nousemaan. Tuli vaan mieleen että säilyykö "mittasuhteet" oikeana. Luulis että edestäkin pitää siirtää yläpäitä taaksepäin. Täytyy ainakin kokeilla että pysyykö matto samalla kireydellä kun alusta pohjassa tai ylhäällä. Ei sen kummempaa.
Yks ajatus oli mielessä ennenku koko kelkka oli tallissa niin kannattaisko laittaa sähköt tasasähköks, siihen akku ja ostaa sähkövinssi Mutta ei se ole enää päällimmäisenä ajatuksena, eiköhän tuon painosen kelkan saa liikkeelle vaikka jäiski umpeen kiinni. Eikä näillä leveysasteilla ole niin paljon lunta, että tuo mahdollisuus ois kovin yleistä. Laitan muutaman kuvan kelkasta vaikka ketään ei kiinnosta niin paljon kuin itseäni :O
Ai niin ja sähköt tein siistimmäks, poistin turhat lisäliittimet, kolvasin johdot ja päälle kutistesukkaa. rän tän tän. Tuo ilmanputsarihässäkkä otettu pois ja tilalle vois varuilta laittaa jonku tarvike sihdin.
[img]https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/42/20130505165248.jpg
[img]https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/706/20130509090512.jpg
[img]https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/824/20130509085522.jpg
[img]https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/7/20130505140653.jpg
[img]https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/21/20130505140641.jpg
Korjaustoimenpiteet: Sylinteriä hoonattu, uudet stefat, laakerit ja mäntä tulee koneeseen. Sno proon mäntä vaikka eka jopa vannoin että laitan wisecon. Täytyypi hyvin sisään ajaa vaihtelevaa ajoa. Sylinteristä kanavia hiottu, täytyy kampikammiota vielä kiillottaa. Jonkin näkönen tehoputki pitäis jostakin saada, joko crossista tai miettiä miten ite tekis, vääntävä se pitäs kuitenki olla, kun koneestaki on tehty vääntävä.
Tarkkaa nimeä en tiedä tuolle mistä välittyy veto matolle, mutta sanotaanko jakopää, niin sieltä oli pienemmän/ylemmän rattaan mutteri päässy irti mutta onneks öljyn täyttö korkki oli sen pitäny akselin päässä niin ei ollu tehny tuhojaan. Päässy se mutterin lukitus sokka katkeamaan ja jauhautunut hileeks sinne sisälle.
Alusta siinä on ihan susi, mutta onneks tuli mukaan vara alusta ja siinä toimi iskari ja liut on ehjät. Alustan korotus mielessä. Joku siihen on jo lisä kiinnityksiä tehnyt takimmaisiin kiinnityksiin. Eli yläpäätä taaemmaksi niin perää on saatu nousemaan. Tuli vaan mieleen että säilyykö "mittasuhteet" oikeana. Luulis että edestäkin pitää siirtää yläpäitä taaksepäin. Täytyy ainakin kokeilla että pysyykö matto samalla kireydellä kun alusta pohjassa tai ylhäällä. Ei sen kummempaa.
Yks ajatus oli mielessä ennenku koko kelkka oli tallissa niin kannattaisko laittaa sähköt tasasähköks, siihen akku ja ostaa sähkövinssi Mutta ei se ole enää päällimmäisenä ajatuksena, eiköhän tuon painosen kelkan saa liikkeelle vaikka jäiski umpeen kiinni. Eikä näillä leveysasteilla ole niin paljon lunta, että tuo mahdollisuus ois kovin yleistä. Laitan muutaman kuvan kelkasta vaikka ketään ei kiinnosta niin paljon kuin itseäni :O
Ai niin ja sähköt tein siistimmäks, poistin turhat lisäliittimet, kolvasin johdot ja päälle kutistesukkaa. rän tän tän. Tuo ilmanputsarihässäkkä otettu pois ja tilalle vois varuilta laittaa jonku tarvike sihdin.
[img]https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/42/20130505165248.jpg
[img]https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/706/20130509090512.jpg
[img]https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/824/20130509085522.jpg
[img]https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/7/20130505140653.jpg
[img]https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/21/20130505140641.jpg
januzky- Viestien lukumäärä : 1
Join date : 15.05.2013
Paikkakunta : Jyväskylä
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
|
|